Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Actueel / nieuws
Hardware
Software
Internet & netwerken
Gamers corner
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Aanbiedingen
Markt-plaats
Computer-Café
Knowledge Base
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Hulp & Uitleg

Sponsors:

XLS Hosting

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Software » XP Home: Oude user accounts na herinstallatie verwijderen?
XP Home: Oude user accounts na herinstallatie verwijderen?

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Krisje Bericht Geplaatst op 04 Jul 2010 08:08 Reageer met quote
Nieuw lid
Hallo iedereen,

Ik had problemen met een oude Geforce 6600GT (Windows dat 2 keer van de 3 bleef "hangen" met een zwart scherm tijdens het opstarten), en heb daarom Windows XP Home (een legale versie, btw Smile ) geherinstalleerd.

Omdat een complete reinstall altijd zoveel werk is...had ik de HD niet geformatteerd en Windows dus over de bestaande installatie geïnstalleerd.

Nu staan er (in Windows Verkenner, bijv.) nog altijd de oude gebruikersaccounts van de vorige installatie (en maar liefst 13 verschillende in totaal... Surprised ), terwijl er maar 2 accounts nodig zijn (de administrator en de "gewone" gebruiker)

Die oude accounts verschijnen niet in het opstartscherm (ik kan er dus niet mee inloggen. Dat hoeft ook niet).

Hoe krijg ik al die andere accounts weg? Gewoon de mappen wissen?
Is er ook een manier om het Register schoon te maken (en kan dit en/of is dit nodig)?

Dank voor elk antwoord!

-Krisje

PS: Na de reinstall bleef XP nog altijd "hangen": schuldige was nvdisp.dll of zoiets - dus duidelijk een driverprobleem, en dat met 3 of 4 verschillende versies. Misschien is de Geforce stuk, maar ik denk eerder dat het een Windowsprobleem is (was). Ik heb er nu een Radeon HD 3650 ingezet: tot nu toe geen problemen meer.

The more I know Microsoft Windows, the more I love my Mac and Linux.
Matel Bericht Geplaatst op 04 Jul 2010 16:52 Reageer met quote
Beheerder
Je kunt de mappen inderdaad gewoon verwijderen. Als je er geen 100% vertrouwen in hebt, verplaats je de mappen gewoon. Dan kun je ze altijd nog terugzetten als er iets niet meer werkt.

Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken...
Krisje Bericht Geplaatst op 07 Jul 2010 21:02 Reageer met quote
Nieuw lid
Matel,

Dankjewel voor je hulp. Ik heb geleerd dat het soms niet zo slim is om iets te proberen wat misschien wel ernstige gevolgen kan hebben Smile (zeker als het Windows is...).

The more I know Microsoft Windows, the more I love my Mac and Linux.
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Software » XP Home: Oude user accounts na herinstallatie verwijderen?